Tata Bojs - Biorytmy

Po delší pauze Tata Bojs přicházejí s novým albem a novým koncertním programem nazvaným shodně - Biorytmy. Tato výpravná show bude poprvé v historii skupiny v celé své šíři a obsahu postupně transportována do několika vybraných měst České republiky. Premiéra tohoto pořadu bude 20. dubna v pražském Divadle Archa.
          Pomyslnou červenou nití mezi hudbou a výtvarnou prezentací věcí, spojených s vydáním nového alba (potažmo i koncertním programem), je úzký vztah a kontrast mezi čistou přírodou a technicistním světem současnosti.
          Tata Bojs staví svou hudbu na kombinaci přírodních zvuků klasických nástrojů a čistě syntetických vzorků s využitím moderních technologií. Je to kontrast a přitom vzájemná syntéza studené elektroniky s lidským faktorem.
          Jako symbol jejich vizuální prezentace zvolili květinu, která je zároveň jakýmsi symbolem přírody a prehistorickým znakem života. Neuchopitelnost její vůně, tvarů a barev by mohla být i určitým synonymem zvukové palety alba Biorytmy.
          Tata Bojs se vždy snažili na svých vystoupeních upoutat pozornost nejen písněmi, ale také výtvarnou, obrazovou a někdy až divadelní stránkou koncertů. Nejinak tomu bude i v pořadu nazvaném Biorytmy. Půjde v něm o kompaktní ucelený tvar, jenž bude mít své intro, stať a závěr. Od začátku by měl diváka vtáhnout, pohltit a potěšit jeho smysly.
          Součástí zřejmě dosud nejvýpravnější scény budou dvě třímetrové abstraktní květiny, které se budou pohybovat jakoby stály na louce ve větru. Květiny jsou ušity ze speciální látky, která reaguje na ultrafialové světlo. Hlavní částí této audiovizuální podívané bude dvoumetrová maska anonymního obličeje, která bude mít místo očí a pusy tři velké monitory. Její konstrukce je vyrobena ze želených trubek a pásoviny, na kterou je připevněno mléčné, poloprůhledné plexisklo. To se stane zároveň trojrozměrnou matnicí pro promítání. Po obou stranách této obří hlavy budou nainstalována další dvě plátna o rozměrech dva na tři metry. To znamená, že včetně monitorů uvnitř hlavy, hlavní projekce na ni a dvou postranních pláten bude použito celkem šest zdrojů obrazu. Všechny projekce budou spouštěny a řízeny čtyřmi počítači, které budou zároveň napojeny a synchronizovány se zvukovou stopou kapely v reálném čase. Mělo by tedy docházet k absolutní synchronizaci obrazu a zvuku živé kapely. Tento poměrně složitý systém skýtá nebývalé množství obrazových možností, kterých se pokusí Tata Bojs a jejich tým v průběhu bez mála dvouhodinového programu maximálně využít. Samozřejmě také s pomocí velmi důkladné a bohaté světelné show, která bude využívat ta nejmodernější zařízení, co současný trh nabízí. Světelný pult bude obsluhovat a programovat Martin Novák.
          Autorem koncepce a návrhů scény je Milan Cais p3D-01 s pomocí Jaromíra Pesra, který je jednak tvůrce všech videosmyček a počítačových animací a jednak bude na koncertech i celou videolaboratoř obsluhovat. Autorem počítačového programu je Martin Sodoma. Jaromír Pesr i Martin Sodoma pracují ve studiu Intimate Arts.

www.tatabojs.cz