Jan Kodet: Jade
Česká republika

Základ choreografie Jade vznikl v roce 1997 při choreografickém workshopu v Balletu Gulbenkain, jehož byl Jan Kodet členem. V současné podobě byla ale prezentována až o rok později, kdy se dostala do repertoáru této portugalské skupiny. V říjnu 2001 Jan Kodet tuto choreografii nastudoval se svoji taneční skupinou Bohemia Family.

choreografie a koncept: Jan Kodet
tančí: Marika Blahoutová, Helena Arenbergerová, Petr Opavský, Martin Vraný, Michal Záhora
světla: Dan Tesař
hudba: hudební koláž
kostýmy: Jan Kodet
asistentka choreografa: Tereza Indráková
production: ConcordiaDance
premiéra: 5. října 2001 v Divadle Archa v rámci festivalu Konfrontace 2001

Na Jade začal Kodet pracovat po silném emotivním zážitku - zasvěcení do japonské léčivé energie "reiki".

Jan Kodet: Danse Macabre
Česká republika

Choreografie Danse Macabre (Tanec smrti), vznikla prohloubením spolupráce Jana Kodeta s hudebním skladatelem Ivanem Acherem, kteří přepracovali původní verzi pro představení v rámci výstavy Sláva barokní Čechie. Nová choreografie měla premiéru v březnu v rámci přehlídky Dance Zone 2002.

choreografie: Jan Kodet
tančí: Helena Arenbergerová, Leona Qaša Kvasnicová, Tereza Indráková, Veronika Knytlová, Lenka Vágnerová, Michal Záhora, Petr Opavský
zpěv: Alžběta Täubelová
světla: Dan Tesař
hudba: Ivan Acher
scéna a kostýmy: Kristýna Täubelová
produkce: Divadlo Archa
premiéra: 5. března 2002 v Divadle Archa v rámci Přehlídky současného středoevropského tance Dance Zone 2002


Foto (c) Jiří Volek.

Taneční publicistka Nina Vangeli - Taneční zóna (březen 2002):

"Choreograf Jan Kodet tvoří v Danse Macabre tanec bez přívlastků, spontánní, tělesný, krásný (bel canto), na vysoké úrovni provedení (dell'arte), prostý schválností, intelektualismů, dekonstrukce. Existenciální téma překrývá živelná taneční vlna. "Morová nákaza" je snad nejvíce patrná ve světlech, která horečnatě zabarvují taneční evoluce. Změny světla, "neviditelného tanečníka", tu působí neobyčejně muzikálně a přesně, jsou tanci kongeniální.
          Jade, nefrit, polodrahokam zelené barvy, z jakého se vyrábí čínské figurky a ozdobné krabičky, přináší pro diváka hádanku. Kdo jsou ti záhadní rozdvojující se a zaměňující se tanečníci, vystupující ze tmy a zanořující se do tmy, kteří se realizují v nepochopitelných vztahových puzzlech? Jsou to šachové figurky z nefritu, s nimiž si hraje choreografova imaginace, nebo je to alegorie právě zažitého milostného příběhu? Nefrit je přece typický kámen pro suvenýry, pro vzpomínky. Takže...?"


Foto (c) Jiří Volek.

Jan Kodet - taneční základy získal ve Vysokoškolském uměleckém souboru Univerzity Karlovy. V roce 1991 absolvoval Taneční katedru HAMU v oboru taneční pedagogiky u Ivanky Kubicové. V letech 1992-93 člen Dance Berlin, 1993-96 člen frankfurtského S.O.A.P. Dance Theatre portugalského choreografa Ruie Horty, 1996-97 člen Ballet Gulbenkian Lisabon. V současné době pracuje jako asistent choreografa R. Horty. Vyučuje techniku současného tance, kompozici a improvizaci, a to především v zahraničí. Jako choreograf působí převážně v Čechách. Mezi jeho úspěšnými inscenačními projekty jmenujme dále No End (1998) a Brány (2000), za něž sklidil mezinárodní ocenění v rámci projektu Praha - Evropské město kultury 2000.