Fotografie z představení


Comparatively Peaceful Existence / Poměrně klidná bytost
 
Uvádí Divadlo Archa v divadle Ponec, 11. a 12. dubna 2003 ve 20.00
Pohybový video SMS experiment.

Sólové představení se 4 asistenty. Interakce zvuku, světla, video-artu, pohybu, prostoru. Sny a skutečnost reflektující se ve skleněné kostce. Pokus Alenky vrátit se do říše divů jako zralá žena.
 
 
Autor, videoart, grafika: Stefanía Thors (Island). Autorská, režijní a dramaturgická spolupráce: Nikola Závisic (Srbsko) a Rebekka A. Ingimundardóttir (Island). Hudba: David Vrbík (ČR). VJ: Sota Sakuma (Japonsko). Performeři: Stefanía Thors, Petr Krušelnický (ČR), Sota Sakuma, Jiří Zeman (ČR). Realizace scény a světelný design: Štěpán Kuklík (ČR). Světelný design a video projekce: Adam Patyk (ČR). Realizace světel: Adam Wolf (ČR).
 
Premiéra!!!
 
 
Comparatively Peaceful Existence v režii Nikoly Zavišiče je sólové představení pro 1 herečku - islandskou umělkyni Stefaníi Thors - a 4 asistenty. Stefanía Thors jako autorka a hlavní představitelka v představení propojuje fyzické divadlo se světem současných multimédií a technologií: videoprojekcemi, animacemi a videoartem, snímání pohybu videokamerami, přenášení aktuálního obrazu na několik pláten, textový SMS experiment, výrazný světelný a zvukový design s netradiční scénografií.
 
 
Stefanía Thors se však prostřednictvím nových postupů zabývá základními lidskými otázkami. Představuje současný svět viděný očima ženy, která se ptá, kolik prostoru potřebuje pro život. V představení je přítomná i paralela s Alenkou v říši divů. S Alenkou v době, kdy se od ženy očekává, že se vdá do třiceti let, protože potom už nikoho nenajde. Občas musí dělat to, co je od ní očekáváno, občas je svobodná. Občas vdaná. V Comparatively Peaceful Existence si na tyto otázky odpovídá SMS zprávami, které sama během jednoho roku obdržela. Přes veškeré technické přístupy se však Stefanía obrací k výraznému emocionálnímu vyjádření. Hlavní text a příběh napsala Stefanía Thors, některé části jsou vypůjčeny od Lewise Carrolla. Autorka spojila tyto texty s výpověďmi, které dostává od přátel přes mobilní telefon - SMS zprávami. Celý text je rozdělen do sedmi příběhů. Text je v českém a anglickém jazyce.
 
 
Hlavními výtvarnými prvky jsou kostka - cube, ohraničující prostor bytosti / herečky, a VJ-em utvářený mix z obrazů zapnutých videokamer a přednatočeného video-artu. Videokamery zpřístupňují bytosti / herečce vlastní interaktivitu. Prostor mimo kostku - cube je prezentován čtyřmi asistenty (Sota Sokuma - Jap., Petr Krušelnický - CR, David Vrbík - CR a Jiří Zeman - CR), kteří herečce vytvářejí vnější svět s jeho banalitou, rychlostí, uzavřeností a umělým optimismem. Jaké vznikají obrazy našich vnitřních životů? Co je skutečnost a co technologický odraz?
 
 
Stefanía Thors se narodila v Reykjavíku na Islandu. Vystudovala alternativní a loutkové herectví pražské DAMU, absolvovala mnoho pohybových workshopů. Od roku 1996 žije v Praze a zabývá se především pohybovými, vizuálními a vícemediálními divadelními experimenty. Účinkovala mimo jiné v představeních Divnosti (Alfred ve dvoře, Kolín), Život člověka (Island, Roxy), Uno, duo, tre, stella (Polsko, Emauzy), Laufey (Damúza, festival Next Wave, Alfréd ve dvoře, Rumunsko, Island), Žena (festival Akční Praha), 7 let štěstí, Jeden/OneWhat? (Broumov). V roce 2002 se podílela na interaktivní herní videoinstalaci Desert Rain britské Blast Theory. Natáčí, režíruje a stříhá hrané i dokumentární filmy.

Realizace scény a světelný design: Štěpán Kuklík
Světelný design a video projekce: Adam Patyk
Realizace světel: Adam Wolf
 
Představení podpořilo Ministerstvo kultury ČR, Nadace Open Society Fund Praha, Metrostav a Perspex.
 
 

Podpořili:
 
                           

Mediální partneři: