Jan Antonín Pitínský (1955)
Vlastním jménem Zdeněk Petrželka, dramatik a režisér, v sedmdesátých letech spoluzakladatel brněnského divadla Tak - tak a později Ochotnického kroužku (1985), spolupracoval s Divadlem na provázku, byl iniciátorem koncepce Kabinetu múz po sloučení Ochotnického kroužku s HaDivadlem (1991 - 92). V roce 1993 spoluzakladatel brněnského projektu Skleněná louka. Během působení v Brně režíruje Ananas, 1987, "sociální drama" Matka, 1988, Amerika, (společně s Petrem Osolsobě) i bizarní režijní opusy (Silná v zoologii, 1989, Touha stát se indiánem: JAMU 1991, Tutuguri, HaDivadlo 1991). Vytváří také režie pro pražská divadla (DAMU - Masopust u skřítků, Cena A. Radoka 1999, Divadlo Na zábradlí - Pokojíček, Ritter-Dene-Voss, Divadelník, Dejvické divadlo - Sestra Úzkost, cena Alfreda Radoka za nejlepší inscenaci českého divadla v roce 1995). V oblasti velkých scén je důležitá jeho spolupráce s činohrou pražského Národního divadla (Bloudění, Maryša), od r. 2000 i operou pražského Národního divadla (Tristan a Isolda, Dalibor), plzeňskou operou (Dido a Aeneas, Cena Alfreda Radoka za rok 1998), Městským divadlem Zlín (Osm a půl a půl podle Felliniho, 1995, Její pastorkyňa, 1996, Kafkův Proces, 1997), Divadlem v Dlouhé (Kouzelný vrch Thomase Manna, 1998), s HaDivadlem: Jób (cena A. Radoka 1996), Král Oidipús (1998), Deadwood (2001) nebo s alternativní bratislavskou Stokou (Komora, 1996). Autorem prózy Praha, Wolker a Bezruč (Petrov, Brno) a her: Matka, Buldočina, Park, Pokojíček aj.
Zpět na hlavní stránku představení Marné Tázání Nebes